Archive for március, 2013

PUMA Air RAlly 2013

Ez úton értesítek minden kedves Barátunkat, hogy a PUMA század és jogelődjeinek 75. éves évfordulója alkalmából a PUMA Egyesület a Dongó Alapítvánnyal és a jetfly.hu-val közössen az idén ismét megrendezi a

PUMA Emlék Csillagtúrát.

Időpont: 2013.május 25. szombat

PUMA szállás:  LHJK

Kérünk minden kedves résztvevőt, igény esetén a szállásfoglalást önállóan intézzétek, a szálláshelyek április 20.-ig lesznek fenntartva!

A rendezvényen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött.

Regisztrációs lap a szokásos online formában elérhető ITT.

Regisztrációs határidő: 2013.május 10.

Regisztrációs díjat a szervezők a rendezvényre kívánatosnak tartják, hamarosan döntés lesz mértékéről és tartalmáról.

Hivatalos információk itt lesznek elérhetőek, mihelyst lehet.

 

 

“Srácok, ha elmegyek, akkor se búsuljatok!”

Az utolsó Pumák egyike repült el február 13-án a legendás hős “sasokhoz”. Vitéz Pintér Gyula hadnagy úr, “Öcsi”  csatlakozott a Magyar Királyi Légierő égi egységéhez.

Öcsit Családja és Barátai március 21.-én 15 órakor kísérik utolsó útjára szülővárosában.

 

A hadnagy

 

1924. január 11-én született Adonyban. Székesfehérváron érettségizett, repülőmérnök akart lenni. Ezért jelentkezett a Repülő Akadémiára, amit sikeresen elvégzett. 1944. augusztus 20-án hadnaggyá avatták. A Messzer kiképzést Székesfehérváron kapta.

 

1944. október 1-én került a 101/3. Drótkeféhez. Debrődy Gyurka lett a századparancsnoka, ő és Tobak Cica képezte tovább az ezrednél, hogy lehetőleg ne az első bevetésen lőjék le. Ez elég jól sikerülhetett, mert Tobak Cica úgy döntött, hogy Öcsi lesz a kísérője. Hamarosan már éles bevetést repült. November 16-án La-5-ökkel kerültek légi harcba és Öcsi lelőtte az egyiket. A gépre Tobak Cicával közösen tüzeltek és mindketten jelentették a lelövést, amiből később a légi győzelmek igazolásánál keveredés keletkezett.

 

Baleset, megadás

 

November 19-én start után súlyos balesetet szenvedett. Valamelyik dugattyú “kikönyökölt” a motorból. Leállt a sróf, ömleni kezdett az olaj. A szélvédőre került olaj miatt vakon kényszerleszállt, szárnyvéggel kapta el a földet. Több száz métert cigánykerekezett-csúszott a gép. Öcsit 600 méterre találták meg a gép első földet érési pontjától. Az ülés vele együtt kiszakadt a gépből. Súlyos fejsérülést és sok zúzódást szenvedett. Hosszas kórházi kezelés után 1945. januárjában újra bevetést repülhetett. Újra Tobak Cica kísérője lett. A háború végéig még két győzelmet aratott. Utolsó 41. bevetését április 20-án repülte. Az ezreddel együtt adta meg magát az amerikaiaknak május 5-én.

 

A Magyar Veterán Repülők Szövetsége

 

Még 1945-ben, ausztriai tartózkodása alatt megnősült. A háború után felvették az egyetemre, ahonnan háborús múltja miatt egy hónap múlva kirúgták. Technikumot viszont végezhetett, így Dunaújvárosban építésvezető lett. A Puma pilóták koncepciós perét, mivel lakhelye miatt távol tartózkodott a többiektől, viszonylag kevéssel megúszta, csak rendőrségi felügyelet alá került. Felesége 1954-ben meghalt. Öcsi 3 gyerekkel egyedül maradt. 1957-ben újra megnősült. Ebből a házasságából is született egy gyermeke, de 1964-ben elvált. 1970-ben diplomázott a Műszaki Egyetemen. Esti tagozaton végezte el az építőmérnöki kart. 1972-ben újra megnősült. 1984-ben nyugdíjba vonult, majd egy mérnöki magánirodát vezetett feleségével. A Magyar Veterán Repülők Szövetségének alapító tagja.

 

Pintér Gyula 89 évet élhetett. Az utolsó Puma is lassan elrepül…

 

-ZCSF-

forrás:  http://alfahir.hu/sracok_ha_elmegyek_akkor_se_busuljatok-20130214